søndag 7. september 2008

Særemnet - så langt

Det er siste året på videregående og tid for det beryktede særemnet. Som de fleste andre har heller ikke jeg noen konkret plan om hva det skal omhandle, men jeg håper bestemmelsen jeg gjør kommer av at jeg tror nettopp det emnet kan være interessant framfor at det er det minst ille. Det finnes ikke mye som er så lite givende som å skrive kun for å oppfylle kravet om antall sider.
Kanskje vil jeg skrive om en bok og dens filmatisering, kanskje en litterær epoke eller kanskje en sjanger, jeg har sant å si ikke gjort meg opp noen spesielle tanker ennå.

2 kommentarer:

Shairan Ganesh sa...

Ja, jeg synes også at dette kommer til å bli et meget vanskelig valg. Men jeg tror jeg skal velge et forfatterskap, hva synes du om dette Hans?

Hans sa...

Jeg synes det høres flott ut, herr Ganesh. Så lenge det føles riktig for deg, så bør du gå for det. Kanskje søke litt veiledning hos en lærer først? Det viktigste er uansett at det gir deg noe du vil se tilbake på med glede resten av livet.